Porady

Jak zamknąć konto w Millennium?

Spis treści:

  • Zamknięcie konta w Millenium
  • Czy zamykać kartę przed likwidacją konta?
  • Jak zamknąć konto w Millennium przez internet?
  • Zamknięcie konta przez infolinię
  • Zamknięcie konta w placówce

Zamknięcie konta w Millenium

Bank udostępnia klientom kilka form likwidacji rachunku.

Konto w Millennium można zamknąć:

  • przez MilleNet, czyli system transakcyjny banku
  • na infolinii – całodobowo, 7 dni w tygodniu

801 331 331 – z telefonów stacjonarnych oraz komórkowych

(+48) 22 598 40 40 – z telefonów komórkowych oraz z zagranicy

  • placówce – wyszukiwarkę oddziałów znajdziesz tutaj.

Co ciekawe, nie można zamknąć konta wysyłając wypowiedzenie pocztą.

Uwaga! Jeżeli mamy aktywną lokatę, to bank zamknie ją razem z kontem. Stracimy wtedy wszystkie naliczone odsetki.

Czy zamykać kartę przed likwidacją konta?

Opcja zastrzegania karty debetowej dostępna jest w systemie w zakładce Karty -> Zastrzeganie Karty.

Nie jest to warunek konieczny, aby zamknąć konto. Często jednak pomaga w sprawnym zamknięciu.

Dlatego zazwyczaj przed zamknięciem konta zastrzegam kartę do rachunku. W przypadku konta 360° nie będę tego robił, bo karta będzie mi potrzebna do wykonania jednej operacji w miesiącu. Jest to warunek konieczny, aby konto pozostało bezpłatne.

Karta zostanie automatycznie zamknięta wraz z upływem okresu wypowiedzenia rachunku.

Jak zamknąć konto w Millennium przez internet?

Krok 1. Po zalogowaniu wybieramy zakładkę Konta -> Zamykanie konta

Jak zamknąć konto w Millennium - Zamykanie konta

Krok 2. Zaznaczamy rachunki do zamknięcia.

Jak zamknac konto w Millennium - Rachunki do likwidacji

Konto osobiste i konto oszczędnościowe były otwierane w pakiecie. Jeśli chcesz, to w ten sposób możesz zamknąć samo konto oszczędnościowe. Nie zamkniesz jednak konta osobistego, bez równoczesnego zamknięcia konta oszczędnościowego.

Krok 3. Wskazujemy konto, na które mają zostać przelane środki … oraz powód zamknięcia rachunku.

Jak zamknac konto w Millennium - przelew i powod zamkniecia

Lista powodów zamknięcia konta jest następująca:

  • Lepsza oferta w innym banku,
  • Zbyt niskie oprocentowanie,
  • Zbyt wysokie opłaty/prowizje,
  • Zbyt niski oferowany limit,
  • Posiadam już taki produkt/usługę,
  • Nie jestem zadowolony z Banku Millennium,
  • Żaden z powyższych.

Potwierdzamy dyspozycję SMSem.

Od tego momentu liczony jest 30-dniowy okres wypowiedzenia. Przy czym nie ma możliwości skrócenia tego okresu nawet, gdy dostępny jest natychmiastowy tryb wypowiedzenia umowy (np. przy zmianie taryfy opłat lub regulaminów).

Czy zostawiać środki na likwidowanym koncie?

 

Zamykając rachunek należy pamiętać o ważnej zasadzie:

Żaden bank nie zamknie zadłużonego konta. Jeśli powstanie debet, to dyspozycja zamknięcia zostanie odrzucona.

W okresie wypowiedzenie bank ma prawo pobierać opłaty i prowizje zgodnie ze standardowym harmonogramem. Trzeba więc to uwzględnić, aby nie zostawić na rachunku za mało środków.

Środki z zamykanego konta bank przelewa na wskazany rachunek, co stanowi potwierdzenie, że została już przeprowadzona procedura likwidacji.

Taki przelew liczy sobie prowizję 7,99 zł.
Dlatego warto samodzielnie oczyścić konto, a po zamknięciu zweryfikować, czy konto zostało zamknięte przelewając np. 1 grosz na likwidowany rachunek. Jeśli przelew zostanie zwrócony, to oznacza, że konto zostało skutecznie zamknięte.

Zamknięcie konta przez infolinię

Konto w Millennium możesz zamknąć również wykonując tylko jeden telefon do banku.

  • 801 331 331 – czynny całą dobę
  • (+48) 22 598 40 40 – czynny całą dobę
  • (+48) 519 284 040 – czynny całą dobę
  • Dla osób posługujących się językiem ukraińskim lub rosyjskim jest dodatkowa infolinia (+48) 22 598 40 45 (pn-pt 8:00-20:00)

Konsultant przeprowadzi Cię przez cały proces. Niewątpliwą zaletą jest dostępność infolinii 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, a więc możemy z niej skorzystać w każdej chwili. Mimo wszystko wygodniej jednak będzie sememu wyklikać wypowiedzenie w systemie bankowości elektronicznej.

Zamknięcie konta w placówce

Ostatnią metodę zamknięcia konta zostawiam tradycjonalistom, którzy lubią załatwiać sprawy osobiście. Wiąże się ona jednak z największym zaangażowaniem naszego czasu.

Zaletą jest to, że możemy od razu wypłacić pozostałe środki z zamykanego konta. Oprócz tego tylko podczas wizyty w placówce możesz zamknąć konto w trybie natychmiastowym (gdy taki tryb jest dostępny w związku ze zmianą tabeli opłat lub regulaminów).

Aby jednak zamknąć konto w takim trybie konieczne jest wcześniejsze opróżnienie konta. Możesz wypłacić środki lub zlecić przelew pracownikowi banku. Jak wspomniałem jednak wcześniej zlecenie przelewu jest płatne 7,99 zł. Dlatego w tym celu lepiej wykonać taki przelew wcześniej z domu, skorzystać z bankowości elektronicznej lub z jednego z komputerów dostępnych dla klientów w każdej placówce banku.

Jeśli uda Ci się złożyć w placówce wypowiedzenie w trybie natychmiastowym, po powrocie do domu konto powinno być już zamknięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *