Porady

Jak zamknąć konto w NEST Banku?

Spis treści:

  • Zamykanie konta w Banku Smart – obecnie NEST Bank
  • Telefonicznie
  • Mailowo
  • Korespondencyjnie
  • W placówce

Zamykanie konta w Banku Smart – obecnie NEST Bank

Z reguły doradzam, aby przed likwidacją konta najpierw zamknąć kartę. Żeby za nią nie płacić. Tutaj nie mamy takiego problemu, bo jest darmowa.

Karta staje się nieaktywna z chwilą likwidacji rachunku. Trzeba ją tylko samodzielnie zniszczyć.

Jeśli chcesz zastrzec kartę i zostawić tylko rachunek, to możesz to zrobić dzwoniąc na infolinię.

Pierwszy temat mamy z głowy, przechodzimy więc do likwidacji rachunku.

Dyspozycję zamknięcia rachunku w NEST Banku możemy złożyć: 

  • telefonicznie,
  • mailowo,
  • listownie.

Gdy dyspozycja zamknięcia konta zostanie przyjęta do realizacji, Smart przesyła automatyczne potwierdzenie. Informację otrzymamy na wskazany przez nas adres mailowy. Bezpłatnie.

Telefonicznie

Dyspozycję zamknięcia konta w banku Smart można złożyć dzwoniąc na infolinię i logując się za pomocą kodu TelePIN.

801-800-188 lub 22 438-41-41 (dla telefonów stacjonarnych)

Numery dostępne są od poniedziałku do soboty w godzinach: 7.00-24.00 oraz w niedzielę 8.00-20.00.

 

Mailowo

Trzeba wysłać wiadomość, zawierającą skan wypowiedzenia na adres:

kontakt@nestbank.pl

Uwaga. W celu likwidacji dostępu internetowego trzeba także zaznaczyć, że rozwiązujesz umowę ramową.

Można też takie pismo przygotować samodzielnie podając:

  • Imię i Nazwisko, PESEL, serię i numer dokumentu tożsamości;
  • Numer zamykanego rachunku;
  • Numer rachunku do przelania pozostałych środków (jeśli nie opróżniliśmy konta wcześniej);
  • Prośbę o przesłanie na maila bezpłatnego potwierdzenia realizacji dyspozycji, wraz z adresem, na który ma ono zostać wysłane;
  • Datę złożenia dyspozycji;

Po otrzymaniu pisma, bank będzie się kontaktował w celu jej potwierdzenia.

Korespondencyjnie

Wypełnione wypowiedzenie możemy też wysłać pocztą na adres:

Nest Bank SA
ul. Wołoska 24
02-675 Warszawa

Okres wypowiedzenia dla każdej z metod trwa 30 dni.

Likwidując konto warto także poprosić o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Można to zrobić podczas rozmowy z konsultantem lub dopisać do wypowiedzenia.

Czy zostawiać jakieś środki na rachunku?

 

Według mnie, nie ma takiej konieczności. Konto i karta są za darmo, więc przed zamknięciem najlepiej je wyzerować. Przy wysyłaniu wypowiedzenia pocztą wręcz jest to wskazane, bo bank zastrzega, że jeśli na likwidowanym rachunku zostanie więcej niż 50 zł, będzie wymagał notarialnego poświadczenia podpisu klienta.

Często co prawda sugeruję, żeby na zamykanym koncie zostawiać kilka złotych, aby otrzymać przelew likwidacyjny. Bank wykonuje go zamykając rachunek. Zwraca w ten sposób nadwyżkę środków. Dzięki temu wiemy, kiedy konto zostało faktycznie zlikwidowane.

Jednak Nest Bank wysyła mailem bezpłatnie potwierdzenie przyjęcia dyspozycji do realizacji. Wystarczy stosowną prośbę zawrzeć w wypowiedzeniu.

W placówce

Myślę, że wymienione powyżej metody likwidacji konta będą wystarczające dla większości. Dodam dla formalności, że konto w Nest Banku można zamknąć także w placówce. Jeśli chcesz przejść się do oddziału, to podaję link do listy placówek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *