Porady

Jak zamknąć konto w Raiffeisen Polbank?

Spis treści:

  • Zastrzegamy = zamykamy kartę
  • Jak zamknąć konto w Raiffeisen Polbank
  • Czas start!
  • Co z nadwyżką środków na rachunku?
  • Czy w ten sposób zlikwidujemy wszystkie rachunki?

Zastrzegamy = zamykamy kartę

Zastrzeżenie możliwe jest:

  • systemie bankowości internetowej,
  • na infolinii pod numerem 801 180 801 lub 22 549 99 99

Aby zamknąć kartę przez internet logujemy się do systemu R-Online, a następnie:

1) Klikamy w zakładkę Karty,

2) Wybieramy odpowiednio kartę kredytową lub debetową,

3) Gdy pojawi się tabelka z listą kart, w prawej skrajnej kolumnie wybieramy Zastrzeż.

 

Jak zastrzec kartę w Raiffeisen Polbank

w nowym systemie bankowości internetowej zastrzegamy kartę w następujący sposób:

raiffeisen-polbank-zastrzezenie-karty-w-nowym-systemie

 

Operację trzeba potwierdzić kodem SMS.

Zastrzeżona karta nie wznawia się automatycznie.

Warto zwrócić uwagę na czas trwania okresu rozliczeniowego, który jest określany indywidualnie dla każdego klienta.
Trwa 30 dni i najczęściej nie pokrywa się z miesiącem kalendarzowym. Liczony jest od dnia zawarcia umowy z bankiem.

Dlaczego o tym piszę?

Po zastrzeżeniu karty przestajemy za nią płacić dopiero w kolejnym okresie rozliczeniowym. 

Jeśli więc nasz okres rozliczeniowy rozpoczyna się np. 10 dnia miesiąca, a kartę zastrzeżemy 11 dnia miesiąca, wtedy będziemy musieli ponieść z góry całą miesięczną opłatę. Oczywiście jeśli nie spełnimy warunku bezpłatności, o ile taki jest dostępny.
Skoro planujemy zamknięcie rachunku lub samej karty to warto rzucić okiem na umowę lub datę ostatniego pobrania opłaty i zastrzec ją, zanim rozpocznie się nowy okres rozliczeniowy.

Trzeba też pamiętać, że Raiffeisen pobiera comiesięczną opłatę także za karty, które nie zostały aktywowane!

Uwaga dla posiadaczy Wymarzonego Konta Osobistego:Warunkiem korzystania z ubezpieczenia, które bank oferuje nam w ramach tego konta, jest posiadanie aktywnej karty. Jeśli ją zastrzeżemy, to automatycznie wyłączymy ochronę ubezpieczeniową.

Jak zamknąć konto w Raiffeisen Polbank

Raiffeisen Polbank udostępnia swoim klientom 3 metody likwidacji rachunku.

Konto możemy zamknąć:

Tę opcję odradzam, gdyż wycieczkę do oddziału traktuję jako ostateczność. Nie mam na to po prostu czasu. Żeby było ciekawiej bank poleca udać się dokładnie do tej placówki, w której prowadzony jest rachunek. W rzeczywistości nie jest to konieczne.

  • wysyłając pisemne wypowiedzenie na adres korespondencyjny banku.

Tę opcję polecam tylko w szczególnych przypadkach. Trzeba uważać, aby podpis na wypowiedzeniu był zgodny z naszym wzorem podpisu w banku.
Inaczej dyspozycja nie zostanie zrealizowana.

  • telefonicznie – za pośrednictwem infolinii

Zamknięcie konta przez telefon jest najszybszą i najwygodniejszą opcją!

Dzwoniąc na standardową infolinię dowiedziałem się, że bank uruchomił odrębną infolinię dla klientów, którzy chcą zamknąć rachunek. Konsultant oferował, że może mnie tam przełączyć. Podziękowałem, bo byłem ciekaw, jak szybko uda mi się dodzwonić pod podane numery.

Aby zlikwidować rachunek w Raiffeisen Polbank, zadzwoń pod jeden z numerów:

  • 800 222 822
  • 22 548 99 50

Infolinia czynna jest w dni robocze, w godzinach 9-17, w pozostałych godzinach można zostawić wiadomość.

 

Czas start!

Wtorek, kilka minut po 9.

Wybieram numer 800 222 822.

Następnie tonowo "2" , czyli rozmowa  "w sprawie rachunków bankowych" . Dodzwoniłem się od razu. Procedura weryfikacji jest bardzo krótka: podajemy numer PESEL, a potem odpowiadamy na 3 pytania.

Informuję konsultantkę, że chciałem zamknąć konto. Pani chwilę mnie przekonuje, żebym zmienił swój rachunek na Wymarzone Konto Osobiste. Odmówiłem i szybko przeszliśmy dalej.

Pada jeszcze prośba o podanie konta do przeksięgowania ew. nadpłaty na rachunku.

Na koniec konsultantka potwierdza przyjęcie dyspozycji.

Rozłączam się.

Czas trwania rozmowy: 4:50!

Na tej infolinii zamykamy rachunki, a nie rozmawiamy o innych produktach banku,

usłyszałem od Pani, gdy chciałem zadać dodatkowe pytania.

Co z nadwyżką środków na rachunku?

Podczas rozmowy trzeba zdecydować, jak chcemy opróżnić konto. Można podać rachunek w innym banku lub zadeklarować, że samodzielnie dokonamy przelewu.

Warto zostawić kilka złotych na koncie i podać drugi numer rachunku. Gdy otrzymamy przelew zwrotny, będzie to oznaczało, że bank przeprowadzał już procedurę likwidacji naszego konta.

Ma na to 30 dni od momentu przyjęcia dyspozycji.

Tyle też mamy czasu na przelew pozostawionych środków, jeśli nie podamy drugiego numeru rachunku.

Co się stanie jeśli zadeklarowaliśmy, że sami przelejemy środki i o tym zapomnimy?

Bank zamknie konto, a pozostawione środki przeleje na rachunek techniczny. Z banku otrzymamy pismo z informacją i będziemy musieli zgłosić się do kasy banku po wypłatę środków.

 

Czy w ten sposób zlikwidujemy wszystkie rachunki?

Tak. Niezależnie od tego, czy jest to rachunek założony przed, czy po połączeniu banków. Można również zamknąć w ten sposób rachunek kredytowy – tzw. Kredyt Bezpieczny.

Oczywiście na zamykanych rachunkach nie może być debetu, ale ten fakt powinien podczas rozmowy sprawdzić konsultant.

Jeżeli konto jest wyzerowane, a my nie jesteśmy pewni, czy nie zostanie pobrana jakaś opłata –  zostawmy na koncie mały zapas na ewentualne pokrycie tej kwoty.

Aha, jeszcze jedna sprawa – jeśli likwidujesz rachunek zakładany w dawnym Polbanku, to oddzielnie należy złożyć dyspozycję na zamknięcie konta osobistego, a oddzielnie na konto oszczędnościowe (zwane w banku Kontem Lokacyjnym).

Obecnie przy Wymarzonym Koncie Osobistym, obydwa rachunki są zakładane “w pakiecie”. Likwidując Wymarzone konto wystarczy złożyć dyspozycję zamknięcia konta podstawowego, a konto lokacyjne zostanie również zamknięte.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *