Porady

Jak zamknąć konto w Plus Bank?

Spis treści:

  • Jak zastrzec kartę w Plus Banku?
  • Likwidacja konta w Plus Banku
  • Jak napisać wypowiedzenie umowy?
  • Ile pieniędzy zostawić na zamykanym rachunku?

Jak zastrzec kartę w Plus Banku?

Mamy do wyboru dwa sposoby:

  • telefonicznie + 48 (61) 856 52 64 – jest to numer dedykowany do zastrzegania kart;
  • osobiście, w placówce banku.

Na pewno trzeba zastrzec kartę, gdy ją zgubiliśmy lub została skradziona. Natomiast w przypadku likwidacji rachunku, karta debetowa jest automatycznie zamykana razem z kontem.

Jest też coś, co w tym temacie wyróżnia Plus Bank na tle konkurencji.

W większości banków można zastrzec kartę i używać samego konta. W Plus Banku nie ma takiej opcji. Jeśli chcesz mieć konto, to musisz mieć też kartę. Gdy ją zastrzeżesz, to chcesz, czy nie, bank i tak wyda Ci nową.

Przy Koncie Plus karty debetowej warto używać aktywnie, bo jeśli nie wydasz nią miesięcznie co najmniej 500 zł, to bank naliczy opłatę w wysokości 9 zł. 

Likwidacja konta w Plus Banku

Aż chciało by się dopowiedzieć: “jeszcze nigdy nie była taka prosta.”

Ale niestety. Bank daje nam do wyboru tylko dwie opcje i to akurat te, które wymagają od klientów najwięcej wysiłku.

Konto w Plus Banku można zamknąć:

  • osobiście odwiedzając jedną z placówek. Tutaj znajdziesz wyszukiwarkę.

Wybierając się do oddziału z pismem, warto przygotować je w dwóch egzemplarzach. Jeden dla banku, a drugi zostawiamy dla siebie z pieczątką “wpłynęło” i aktualną datą.

  • wysyłając list na adres:

Plus Bank SA
ul.Zwierzyniecka 18
60-815 Poznań

Jak napisać wypowiedzenie umowy?

W treści pisma zlecamy zamknięcie naszego konta, wraz z przypisaną do niego kartą debetową.

Ja zazwyczaj proszę też o to, aby bank zaprzestał przetwarzanie moich danych osobowych oraz przesłał mi informację, że zamknął już konto. O ile taka opcja jest bezpłatna. Większość banków nie daje niestety takich potwierdzeń, ale poprosić nie zaszkodzi.

W piśmie trzeba także podać:

  • aktualną datę,
  • imię i nazwisko, PESEL, serię i numer dokumentu tożsamości,
  • numer zamykanego rachunku,
  • numer rachunku do przelania pozostałych środków (jeśli zostawiamy więcej pieniędzy, niż tylko na pokrycie opłat),
  • podpis zgodny z wzorem złożonym w banku.

Od momentu wpłynięcia pisma do banku, będzie ono jeszcze aktywne przez 30 dni.

W okresie wypowiedzenia można normalnie używać zarówno rachunku, jak i karty. Bank pobiera w tym czasie opłaty zgodnie ze standardowym cennikiem.

Przykładowo, jeśli złożymy wypowiedzenie 20 lipca, to żeby nie ponosić opłaty za kartę, warunek bezpłatności, czyli transakcje kartą na 500 zł, musimy spełnić zarówno w lipcu, jak i sierpniu (przed 20.08). Jeśli tego nie zrobimy, za każdy miesiąc bank policzy nam po 9 zł.

Gdy nie zależy nam na zwolnieniu z opłat, to musimy zostawić na koncie odpowiednią kwotę.

Ile pieniędzy zostawić na zamykanym rachunku?

Na koncie trzeba zostawić minimum tyle, aby wystarczyło na pokrycie opłat i należności wobec banku. Jeśli zostawisz na rachunku za mało środków, to powstanie na nim debet.

 

Pamiętaj, żaden bank nie zamknie zadłużonego konta.
Gdy konto jest zamykane, bank przelewa nadwyżkę środków na numer konta wskazany przez nas w wypowiedzeniu. W Plus Banku taki przelew jest bezpłatny. Gdy go otrzymamy, wiemy, kiedy bank likwidował nasze konto. Można wtedy np. zadzwonić na infolinię, aby się upewnić, że kotno jest już nieaktywne i mamy “czystą sytuację.” Plus Bank niestety sam nie informuje o tym klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *